Saturday, March 13, 2010

Siapakah Diri Ini...???

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM
tuhan yang Maha pengasih dan Maha penyayang



Terduduk paku melihat sinar mentari yang kian tenggelam,adakah aku akan menemuimu lagi sang mentari..? adakah itu sinar yang terakhir buat aku..?siapa diri aku sebenarnya untuk menyoal persoalan2 sedemikian..?berhakkah aku menyoal akan hak Allah S.W.T..? semakin hari aku melangkah,smakin aku dekat akan kiamat kecilku yang bakal mengundang...namun adakah bekalanku semakin bertambah..?persoalan buat diriku sendiri..coretan dan noktah tinta ini bukan untuk dijual umum, bukan untuk dibaca umum, bukan juga untuk dipertayangkan,tetapi noktah bertulis ini adalah untuk diri ini sendiri...ini tempatku meluahkan perasaan hati..tempat untukku dapat dan cari kekuatan kembali..

Ya Allah..ya Rahman...ya Rahhim..ya Fatah hu ya A'lim...
Aku mencari nadi kekuatan, nadi keinsafan, nadi istiqamah, nadi kejayaan, nadi kecemerlangan,nadi kebahagian, nadi kezuhudan, nadi keberkatan n kerahmatan, dan nadi taqwa yang hakiki untuk aku sematkan dalam nadi kurniaanMu ini..aku ketandusan semua itu daripadaMU ya Allah..Aku mohon, aku pinta daripadaMu Azzawajalla..tiada tempat lagi untuk aku meminta,memohon,merayu, dan mengadu, hanya kepadaMU wahai sang Pencipta..aku tahu ada orang diseliling aku,yang saling melengkapi, dan mampu membantu, tetapi hakikatnya semua bantuan itu semuanya datang daripadaMu..Aku milikMu ya Allah..dan semua milikMu..aku akan menemui ajal, makanya pertemukanlah ajal aku dalam husnul khatimah..

Ya Allah..ya Rahman...ya Rahhim..ya Fatah hu ya A'lim...
Aku sujud memohon. bantulah perjuangan aku,perjuangan sahabat2 aku, dan perjuangan seluruh umat islam yang inginkan islam terpacak mekar di bumiMu ini..supaya islam kembali berkuasa..islam dilaksanakan sepenuhnya tanpa menolak sedikit pun hukum Allah..jauhilah aku dan sahabat2 aku daripada sebarang fitnah dalam kami berjuang ini yaAllah..

Akhirnya aku memohon daripadamu Ya Allah..janganlah campakkan aku dalam nerakaMu ya Allah..aku takut yaAllah..amatlah pedihnya yaAllah..satu titisan api yang membakar itu blh menhancurkan diri aku..disiksa dan trus..yaAllah..aku mohon belas kasihanMU dan Syafa'at untuk aku melangkah di gerbang syurgaMu dan menjadi penghuni syurga buat selama-lamanya..masukkalah akhlak nabi dalam naluriku Ya Allah..

Siapakah diri ini....??????

Akulah setitis air mani yang tidak bernilai,menjadi segumpal darah, menjadi seketul daging, seterusnya ku juga tulang belulang yang terbentuk,aku dimasukkan roh,lantas aku dilahirkan sebagai seorang juara yang bernama khalifah..
ITULAH AKU..


0 comments: